Monday, December 12, 2016

Supy flights


Omlouvám se za značnou dobu odmlky, ale člověk je pak celkem zaneprázdněnej když začne lítat. Asi si říkáte co je sakra supy flights? Označujou se tak první dva lety začínajících cabin crew. Máme roli pozorovatele a na přistání a odlet sedíme v kokpitu. To je mimochodem úžasná zkušenost. Samozřejme, že sem jen nekoukala jak někdo pracuje a ráda sem přiložila ruku k dílu. Jeden let musíme bejt v boeingu 777 a druhej v airbusu A380. Z toho jeden layover a jeden turnaround. Pro ty, co se ještě cejtí bejt v prvních pár větách  ztracený:
Layover - lety většinou delší než 5 hodin a v daný destinaci zůstáváme minimálně den
Turnaround - Lety kratší než 5 hodin a vracíme se hned zpátky do Dubaje
Takže když už sme si takhle ze začátku vyjasnili tu terminologii můžeme se vyhrnout na tu zábavnou část.
Oba dva lety sem si skvěle užila. Měla jsem fakt štěstí. Na lidi i na crew. Strašně hezky se o mě starali. Vůbec sem to nečekala, že na
mě všichni budou tak hodný. Někdo z mojich batchmates neměli takový štěstí. Měly hrozný lety s lidma supervizoři na ně byli zlý. Jedný mojí kamárdce, řekl supervisor, že supy lety jsou na prd, že sme jenom osiny v zadku.
I s takovýma lidma se člověk musí naučit pracovat. Supervisor na mém prvnim letu byl skvělej. Naučil mě spoustu triků a tipů, jak si zrychlit a ulehčit práci. Schoval mi  i nejlepší jídlo(My jako cabin crew máme celej vozejček jídla pro sebe. Je tam výběr mas, vegeteriánský jídla, saláty, sandwiche a všechno možný..) a celou dobu se o mě starali jestli dost piju a jestli nemám hlad a jestli nemám na něco chuť. Cesta zpátky z Nairobi už byla trochu horší, protože to byl plnej let a lidi byli celkem náročný. Všechno sme to ale zvládli a já byla ráda, že jsem mohla pomoct.
Po prvnim letu jsem měla fakt dobrý pocity. Věděla jsem, že sem si tuhle práci vybrala správně.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓


Pak tu byl Amsterdam. Znovu úžasná crew a super lety. Zase se o mě moc hezky starali. Vždycky když sme vystoupili z letadla a nastoupili do busu, tak všichni vždycky máme tu Martinu? Nebo nechybí nám supy? S pilotama byla taky fakt sranda. Když sme večer přiletěli ještě nás šlo pár na drink do lobby baru a pak hezky spát. Miluju hotelový snídaně a postele! Amsterdam sme si s pár lidma prošli. Moc se mi tam líbílo, ale myslim že víc bych to ocenila na jaře nebo v létě.
Let zpátky byl noční, takže sem měla menší krizi zhruba dvě hodiny před přistáním, ale hezký je že v tomhle povolaní na to člověk nikdy není sám. Eslam a Anthony už taky pomalu umírali. Tak sem nám udělala kávu a asi hodinu sme seděli v zádu v galley a povídali si. Hrozně se mi na tom líbí to, že si tak spolu sednou Egypťan, Česka a Thajec a najdou spolu super společnou řeč.
Galley - taková ta kuchyňka kde crew trávi většinu času připravováním všeho

Teď bych ráda zdůraznila několik bodů, který sem zpozorovala, naučila, uvědomila, vycejtila, pochopila nebo vlastně i nepochopila

1. Musim říct, že tohle mě docela rozsekalo...
Při boardingu jsem pomáhala jedný paní z vozejčku na sedadlo. Nebyla úplně ochrnutá, jen potřebovala přidržet. Groundstaff jí dal místa až celkem vzádu (což jsem nepochopila). Většina lidí už seděla a tak jdeme tou uličkou, začínám s paní nezávaznou konverzaci a cejtim na sobě spoustu pohledů. Říkám si, to mám rtěnku na zubech nebo co.. Byly to, ale takový milý pohledy. Měla jsem z toho docela husí kůži, bylo fakt hezký pomáhat někomu, kdo to potřebuje a ostatní na vás určitým způsobem vzhlíží. No tak sem se zeptala, jestli jede do Dubaje na dovolenou a ona mi odpověděla, že letí až do Phuketu, že to byl její sen protože už jí zbejvaj jen 3 měsíce. Jakoby mě polili kýblem v tu chvíli... Docela mi trvalo než sem se z toho vzpamatovala.. Řekli sme to ostatním a pak sme se o ní královsky starali do konce letu...
2. Tahle práce nikdy nebude stereotyp..
Každej let je jinej, s jinejma lidma a s jinou crew.. 
3. Úsměv dělá opravdu hodně..
Je strašně hezký pozorovat lidi, když jim věnujete upřímnej úsměv. Někdo ho neumí. Pokud člověku věnujete upřímnej úsměv on vám ho věnuje zpátky. Strašně mi to dodává pocit energie.. V určitých fázích týhle práce bude těžký udržet si tu pozitivní energii, ale pevně věřim, že to zvládnu..

To je pro dnešek asi všechno.. Doufám, že se vám článek líbil a nakonec nesmí chybět ani pár fotek.

Tohle se nikdy neokouká

Amsterdam č. 1

Amsterdam č. 2

Na otočku v Nairobi

 ❤❤❤❤

1 comment:

  1. Hltám tvůj blog! Je naprosto skvělý a je super, že sis splnila svůj sen :) Už se těším na další článek

    ReplyDelete